RSS

Wedding Monogram

Salam, tonite, sy nak share tentang sesuatu yang menarik hati dan mata sy rasa nak pegi cari kedai buat rubberstamp malam ni jugak. haha. its about wedding monogram. lebih kurang macam custom made logo untuk wedding kita la kan. pada saya, kl logo2 ni digunakan secara meluas dan kena pada tempatnya mcm pada kad jemputan, atau di cop pada envolope, print untuk thank you tag, ataupun banner, walau untuk doorgift sekali pun, ia membuatkan majlis kita nampak mcm grand. jadi untuk mengurangkan budget printing, tp mahukan sesuatu yang kelihatan mahal, eksklusif, mungkin kita blh design sendiri monogram, dan tempahkan rubberstamp. so, cop saja mana2 tempat yang kamu mahu. ringkas kan? Concept wedding monogram ni telah digunapakai rakan blogger yg lain mcm Qis. very impressive! Mungkin ini boleh memberi ilham kepada kamu.

1. DAMASK WEDDING MONOGRAM (pics from here) :


2. MODERN WEDDING MONOGRAM (pic from here) :


3. Some of Schaz's FAVOURITE WEDDING MONOGRAMS =P 

(pic from here)

(pic from here)

(pic from here)

Aplikasikan idea dan tema hari bahagia kamu dengan monogram2 yg dicipta khas untuk kamu mcm kat bawah ni:

1. Bedding set. Hantarkan pada tailor yang blh jahit sulam guna mesim sulam berkomputer. Mungkin agak costing sedikit. Tetapi blh disimpan selepas majlis. Malah kenangan manis kamu blh ditatap bersama si dia setiap kali sebelum tidur! Manis!


2. Doorgift bag. Beli doily paper saiz kecil. copkan monogram kamu. dan tampal. Hiaskan dengan riben comel. Ekslusif!

(pic from here)

3. Wedding cake. Sekarang sudah ada edible image. Hantarkan saja lakaran wedding mongram kamu pada bakery dan tampalkan pada cake.
 (pic from here)
4. Isle runner / adaptasikan pada banner.
(pic from here)
5. Wedding signboard. Letakkan logo pada signboard ke majlis kamu. Dari jauh pasti jemputan dapat kenal pasti, itu tanda arah ke majlis kamu. ( untuk idea ini lebih efektif, pastikan kamu gunakan monogram yang sama pada kad jemputan ya!)

Penggunaan monogram ini selain memberi kesan eksklusif pada majlis, bagi sy ia juga mampu memberi identiti pada majlis kamu. Mari wujudkan kelainan!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 si cantik berkata:

Ajwedding said...

gud idea..thanks ya..insyallah liza pun nk try gak la..nmpak elegant & eksklusif

Schaz said...

Liza : try it. i've create mine..kl u buat nanti share ek..=)

OmmaHussein said...

wa..bnyak idea..thanx for sharing.. =)

b2b from perak.. =)

Post a Comment